Flere TCM-innlegg på USAs viktigste CCS event

Teknologisenter Mongstad (TCM) har gleden av å delta på den 12. årlige karbonfangst konferansen som det amerikanske energidepartementet arrangerer i Pittsburgh fra 13 til 16 mai.

TCM leder for forretningsutvikling, Olav Falk-Pedersen, er en av hovedtalerne på konferansen i år, og skal delta i et panelsesjon torsdag 16 mai kl 10:30, med tittelen "The Global Technology Centers - an opportunity for the Vendor Community to Certify Performance ".

Yolandi Maree, som er prosessingeniør ved TCM vil også presentere på en workshop, ed tittel "Operasjonell erfaring og miljømessige observasjoner fra første testperiode på CO2 Technology Centre Mongstad" på onsdag 15 mai kl 14:50.

TCMs Teknologisjef sin presentasjon hadde tittelen "Måling av utslipp fra aminbasert CO2-fangstanlegg på CO2 Technology Centre Mongstad».

På konferansen vil TCM også diskutere funn ¨fra sitt første driftsår. Fremskritt er viktig for å de-riske CCS investeringer og berede grunnen for utbredt CCS anvendelse for å bekjempe klimaendringene.

Denne årlige konferansen er en viktig hendelse i CCS sammenheng, og tiltrekker seg internasjonalt anerkjente eksperter fra alle hjørner av CCS verden, og dekker politikk, regulering, juridiske spørsmål, teknologi-avansement, R&D og offentlig aksept. I løpet av de siste tre årene har gjennomsnitt antall deltagere ligget på rundt 730 fra mer enn to dusin land - og det siste året deltok mer enn 250 private bedrifter og 150 akademiske institusjoner.

Publisert 16.05.2013