TCM på amerikansk innovasjonskonferanse

Teknologisenter Mongstad (TCM) har gleden av å delta i ARPA-E Technology Innovation Summit i Washington DC fra 25-27. februar.

Styreleder Tore Amundsen vil delta i en paneldebatt på ARPA-E mellom 16-17:00 på tirsdag den 26., og TCM vil stille ut på stand nummer 1103 i utstillingshallen.

Tore Amundsen vil i sitt innlegg understreke den ledende rollen TCM vil spille i testing av ulike fangstteknologier og kunnskapsdeling i formelle og uformelle nettverk.

TCM vil også å ha samtaler med en rekke institusjoner og selskaper involvert i avansert forskning og utvikling av nye karbonfangstteknologier. Flere selskaper har uttrykt interesse for å teste ut sine teknologier ved Teknologisenter Mongstad.

ARPA-E Energy Innovation Summit blir arrangert av United States Department of Energy Advanced Research Project Agency for Energy (ARPA-E). På 2012-konferansen, hadde de over 2600 deltakere med en blanding av forskere, venture kapital investorer, teknologi gründere, og offentlige tjenestemenn. Tidligere innledere inkluderer Bill Gates, FedEx CEO Fred Smith, Xerox CEO Ursula Burns, MIT President Susan Hockfield, og president Bill Clinton.

Nå i sitt fjerde år, bringer Summit sammen ledere fra akademia, næringsliv og myndigheter for å diskutere cutting-edge energispørsmål og tilrettelegge forholdene for å bidra til å flytte avanserte energiteknologier i markedet.